
A formációt előző megjelenésük, a ’Miért nem jössz velem?’ alkalmával új felállásban ismerhettük meg, mikor is bemutatták az új dobost, Ferencz Lászlót, aki Boros Levit váltotta a csapatban. A munka a váltás óta is aktívan folyik, és a várhatóan ősszel érkező Zseb-lemezhez több live session felvételt is terveznek Mátéék.
A most megjelent dalnak pedig az a különlegessége, hogy csak és kizárólag ebben a verzióban létezik, ráadásul egy próba után került rögzítésre.
„A dal egy régi felháborodásomból és egy nem oly régi értetlenkedésemből állt össze, legalábbis szövegileg. Létezett régen (remélem, ma már nem) az úgynevezett olvasói riporter fogalom, amikor pénzt fizettek, ha valaki ismert embereket kellemetlen szituációban tud lefotózni. Sosem értettem, hogy miért jó valakinek, ha a másiknak az kellemetlen...de tudom, hogy ilyen a világ” – mesél a dalszöveg inspirációjáról Máté.
„A másik része pedig az elmúlt félév egyik napokig jelentősnek mondható híre volt: Hová parkolt Kern András? Nem hittem a szememnek, hogy ezt képes minden oldal fő helyen lehozni...igaz, örülnék, ha ennél nem történne nagyobb dolog a világban, de a „legszebb” az egészben, hogy az emberek képesek telefont ragadni és feljelenteni a másikat, csak mert ismert ember. Persze ettől még a tilosban parkolás az probléma természetesen, szerencsére vannak is, akik ezt ellenőrzik. Szóval olyan kívül-belül szürke emberekről szól a dal, akik csak a rosszindulatuk kifejezésével érzik magukat valakinek. Ehhez képest a dal maga egész vidámra sikerült.”
A készülő nagylemez hangulatvilágát a videó mellet egy viszonylag improvizatív fotózással is megörökítette a zenekar.
„Mivel a zenei stílus, amit igyekszem képviselni a megírt dalokkal, az általam használt hangszerekkel, mind a 70-es évek analóg hangzását elevenítik meg, ezért nem csak a stúdióban szerettem volna analóg eszközökkel dolgozni, hanem szerettem volna, hogy a rólunk készült fotók is ilyenek legyenek, hiszen ezek nem csak passzolnak ehhez a világhoz, de ettől függetlenül is nagyon szeretem a hangulatukat. A sokak által a Brutalista című film fotósaként is ismert Szemerey Bence jött, és lőtt rólunk néhány fotót, amiket nagyon szeretek egytől egyig.”