Negyedik alkalommal rendezi meg a Fülesbagoly Alapítvány az Él a Zene! akciót, amely a magyar könnyűzene napjaként hívja fel a figyelmet hazai szerzőkre és előadókra. A koncepció egyszerű, de hatásos: aznap több mint kétezer üzletben, étteremben, szállodában, benzinkúton, bútoráruházban, gyorsétteremben és fitneszteremben kizárólag magyar zene szól.
Az ehhez hasonló mozgalmak világszerte egyre nagyobb figyelmet kapnak. Az Egyesült Államokban például a Target üzletlánc működik együtt kiadókkal és előadókkal, hogy exkluzív zenei tartalmakkal és különleges eseményekkel népszerűstsék a zenét. Taylor Swift új albumához igazodva több száz Target-áruház marad majd nyitva éjfélig, hogy a rajongók az elsők között vásárolhassák meg a “The Life of a Showgirl” kiadványt.
Az idei év újdonsága, hogy a program kilépett a boltok és közterek világából, és belépett a sportba is. A Ferencvárosi Torna Club, az MTK Budapest, a Győri ETO KC és a Puskás Akadémia mellett a Magyar Kézilabda Szövetség és a Magyar Repülőkorong Szövetség is csatlakozott: így szeptember 20-án és az azt követő napokban számos sportesemény előtt, szünetében vagy a lefújást követően magyar dalok hangzanak el. A magyar-svéd – női kézilabda-válogatott felkészülési – mérkőzésen például éppúgy hazai zenék szólnak majd, mint az NB I-es frizbi-mérkőzések bemelegítései alatt.
Három ismert sportoló vállalta idén a nagykövet szerepét: Berki Krisztián, olimpiai bajnok tornász, Póta Georgina, kétszeres Európa-bajnok asztaliteniszező és Simon Petra, a Ferencváros és a magyar válogatott fiatal kézilabdázója (képünkön). Mindannyian arról beszéltek, hogy a zene nemcsak szórakozás vagy kikapcsolódás számukra, hanem edzéseik és versenyeik szerves része.
Simon Petra például elárulta:
„A futáshoz szeretek pörgős zenéket hallgatni, mert elterelik a figyelmemet arról, hogy szenvedek. Kedvenc előadóm Dzsudló, kedvenc dalom pedig a Kelet.”
Az Él a Zene! sikeréhez médiapartnerek is hozzájárulnak: a Radiocafé, a Klasszik Rádió, a Zebrádió és a Sláger TV egyaránt vállalta, hogy szeptember 20-án kizárólag magyar zenét sugároz. Több mint száz iskolarádió is részt vesz a DUE Médiahálózat szervezésében, így a kezdeményezés az iskolákba is eljut. A program főtámogatója az Artisjus, amelynek 2025: A Magyar Dalszerzés Éve mozgalmához is csatlakozott az Él a Zene!.
Akár egy Target-ben vásárol éjfélkor Amerikában, akár egy kézimeccs szünetében tapsol Tatabányán – mindenhol ugyanaz az üzenet: a zene kell!