
A Father Figure '25 nem egyszerű feldolgozás, hanem gondosan engedélyezett interpoláció — az eredeti dallam- és sorvilágot Swift saját történetmesélésének szövetébe szövi. A Michael Estate kifejezetten megköszönte, hogy az énekesnő „ilyen különleges módon” hozza közelebb az 1987-es klasszikust az új generációhoz; a gesztust a rajongók és a kritika is elismeréssel fogadta. A Father Figure történetileg is súlyos darab: 1988-ban a Billboard Hot 100 élére ért, a Faith egyik csúcspontja lett, fekete–fehér klipjét Andy Morahan rendezte, főszerepben a szupermodell Tania Coleridge-dzsel — MTV-korszakdefiniáló pillanat volt. (Koncert.hu)
Kae Tempest ötödik stúdióalbuma, a Self Titled júliusban érkezett az Island Recordsnál, producer: Fraser T. Smith (Adele, Stormzy, Dave), közreműködők: Neil Tennant (Pet Shop Boys), Young Fathers, Connie Constance. A Freedom! először Jo Whiley BBC Radio 2-es műsorában csendült fel a Maida Vale stúdióból, ahol a brit poptörténelem számos fejezete íródott.
„Mindig is szerettem ezt a dalt, de csak most kezdem igazán felfedezni, mit nyithatnak ki ezek a sorok” – vallja Tempest.
Kae Tempest (korábban Kate Tempest – 2020-ban nyíltan vállalta nem-bináris identitását, és azóta ezen a néven alkot tovább, változatlan művészi intenzitással) költő, rapper és drámaíró, a spoken word és a hiphop határmezsgyéjén. Többszörös Mercury-díj-jelölt, színpadi műveket, versesköteteket és prózát is publikált. Előadóként nyers, meditatív jelenlét: a nyelv ritmusát hangszerként használja, a társadalmi valóságot személyes tétre fordítja.
A két gesztus egy ívre simul: Swift a Father Figure-rel a közös popemlékezetet frissíti fel, Tempest pedig a Freedom! ’25-tel azt üzeni: a klasszikusok akkor élnek igazán, ha nem csak idézzük, hanem megértjük őket. Mindkettő George Michael dalait tekinti nem lezárt műtárgynak, hanem élő, átöröklődő nyelvnek – amelyhez hozzá lehet nyúlni úgy, hogy közben nem vész el a jelentés, sőt: új réteget kap.