Nem mindennapi eseménynek ígérkezett – sajnos lemondták a Nine Inch Nails tagjainak fesztiválját

Nem mindennapi fesztiválnak ígérkezett – sajnos lemondták a Nine Inch Nails tagjainak eseményét

A Future Ruins első, debütáló kiadása 2025. november 8-án zajlott volna a Los Angeles-i Equestrian Centerben. A fellépők között szerepelt John Carpenter, Mark Mothersbaugh, Questlove, Goblin és Hildur Guðnadóttir, valamint maga Trent Reznor és Atticus Ross is. A fesztivált a Live Nation és a Front Gate Tickets közösen szervezte, és a hivatalos beharangozók szerint „a maga nemében az első” kaliberű eseményként hirdették meg.

Reznor korábbi nyilatkozataiban úgy jellemezte a fesztivált, mint „egy különleges alkalmat, ahol zeneszerzők új történeteket mesélhetnek el élőben, sajátos kontextusban”. A Future Ruins nem is hagyományos fesztivál lett volna: nem volt kijelölt főfellépő, nem volt hierarchia – a koncepció szerint minden művész egyenrangú alkotóként osztozott volna a színpadon. Atticus Ross hozzátette: a cél az volt, hogy „átfogó audiovizuális élményt nyújtsanak, ahol a filmzenék, a kísérleti elektronika és az avantgárd kompozíciók közös térben találkoznak”.

A fesztivál programja különlegesen sokszínűnek ígérkezett. A tervek szerint John Carpenter a saját ikonikus filmzenéiből válogatott volna, Hildur Guðnadóttir a Joker és a Csernobil zenéjét vitte volna színpadra, Questlove egy különleges audiovizuális DJ-szettel készült, míg Mark Mothersbaugh (Devo) új, interaktív zenei performanszot tervezett. A Reznor-Ross páros pedig egy, kifejezetten erre az eseményre írt mű premierjét is ígérte.

Trent Reznor és Atticus Ross ugyanis már rég túlléptek a Nine Inch Nails határain. A páros a filmzene világában új dimenziót teremtett: minimalista elektronikájuk, rideg textúráik és érzelmileg nyers hangképeik Hollywood egyik legfelismerhetőbb aláfestésévé váltak.

Első közös filmzenéjük, The Social Network (2010) azonnal Oscar-díjat hozott nekik, majd jött a The Girl with the Dragon Tattoo, a Gone Girl, a Mank és legutóbb a Bones and All vagy a Soul – utóbbiért újabb Oscar-jutalom járt. Zenéjük egyszerre futurisztikus és mélyen emberi: géphangok között lüktető szívverés. Reznor és Ross filmzenei munkái ugyanabból az ösztönből táplálkoznak, mint a Nine Inch Nails sötét, introspektív világa: a zajban keresik az érzelmet, a káoszban a rendet. Nem csoda, hogy a Future Ruins fesztivál ötlete is innen született – egy hely, ahol a filmzene végre nem háttér, hanem főszereplő lehet.

A Flood Magazine szerint a Future Ruins célja az volt, hogy hidat képezzen a filmzene, az avantgárd pop és a modern elektronika között. A SoundtrackFest úgy fogalmazott:

„olyan fesztivál született volna, amely végre a zeneszerzők művészi szerepét helyezi középpontba, nem csupán háttérzenészekként, hanem önálló előadóként.”

A fesztivál közleménye azonban október elején jelent meg, és mindent megváltoztatott:

„Sajnos a Future Ruins idén nem valósul meg. A valóság az, hogy számos logisztikai probléma és komplikáció miatt nem tudjuk biztosítani azt az élményt, ami mindig is ennek az eseménynek a lényege volt. Ahelyett, hogy kompromisszumot kötnénk, inkább újragondoljuk és újraértékeljük a projektet.”

A közleményben a szervezők azt ígérték, hogy a jegyek árát automatikusan visszatérítik, a jegytulajdonosoknak pedig nincs teendőjük. A hivatalos tájékoztatás szerint a Front Gate Tickets rendszerén keresztül megvásárolt jegyek visszatérítése „akár 30 napon belül is megtörténhet az eredeti fizetési módra”.

A visszatérítések körüli folyamat azonban november elejére elhúzódott, és sok rajongó még mindig várta a pénzét. A Front Gate ügyfélszolgálata a sajtó megkeresésére azt közölte, hogy „a visszatérítéseket tömegesen dolgozzák fel, így nincs szükség külön beavatkozásra”, és arra kérték a vásárlókat, hogy legyenek türelemmel.

A Future Ruins lemondása sokakat meglepett, hiszen a fesztivál mögött nagy presztízsű produkciós háttér állt. A Rolling Stone és a Consequence korábbi beharangozói is kiemelték, hogy a Nine Inch Nails tagjai ezzel az eseménnyel szerették volna „újraértelmezni, mit jelent egy koncertélmény a filmzene korában”.
Bár Reznor és Ross azt ígérték, hogy a koncepciót újragondolják és a jövőben visszatérnek vele, egyelőre nincs új dátum, és a projekt sorsa bizonytalan.

A rajongók abban bíznak, hogy a szervezők mihamarabb teljesítik a visszatérítéseket, és a Future Ruins valamikor tényleg új formában, méltó körülmények között éledhet újra, s bár igen kevés az esélye, hogy eljutunk rá, ha egyszer megrendezik, innen távolról is örülnénk egy ilyen súlyú, témájú és lebonyolítású fesztiválnak, mert tényleg első lenne a maga nemében.

***

Ami pedig a Nine Inch Nailst illeti, egy november 6-án közzétett hír szerint egy tribute lemezprogram keretében a német Daevar zenekar új kisfilmet mutatott be a „Closer” című NIN-klasszikus átirataként, amely az ősszel megjelenő The Downward Spiral Redux című válogatáslemez része lesz.

Emellett a banda már októberben bejelentette, hogy folytatják a „Peel It Back Tour” elnevezésű turnéjukat 2026-ban is Észak-Amerikában – további 22 állomással.

***

Forráslista:

Pitchfork
Flood Magazine
Rolling Stone 
Consequence 
Progressive Rock Journal

 



vissza
webes verzió
© koncert.hu